Sidor

lördag, maj 30, 2015

Att se våren inifrån

Det är ju så satans kallt varenda dag. Tio elva grader i slutet av maj månad... Är det kul kanske?

Svalorna sitter ute i stallet och undrar varför resebyrån lovade +30 och massor av mat. Honan (vi har flera par men ett har bosatt sig ovanför dörren till sadelkammaren så de blir rätt tama) har lagt de första äggen så hon har det väl någorlunda varmt där i boet. Hanen stackaren sitter bredvid och ser ruggig ut.

Man fryser fingrarna av sig om man försöker göra något i trädgården. De sådda fröna (i grönsakslandet!!) tittar tveksamt upp. Dill till midsommar? HA HA... glöm det.

Själv har jag ont i halsen och jag som nästan aldrig är förkyld. Det där fick jag säkert i torsdags när vi körde med hästarna för trots mössa och rejäl jacka så frös jag i princip öronen av mig. Öronlapparna blev liksom spröda och jag kunde nästan smulat av dem från skallen.

Får kanske öva på att göra vinter till sommar istället. Men det är svårare... Kanske ingen bra idé att göra grodor till prinsar heller när jag tänker efter.
(Ni ser att det är jag va? Rosa och svart och håret och kort haka!)

5 kommentarer:

  1. Aha! Nu förstår jag vad du menade! :)
    Nej, det där med kaffet funkade inte fick göra det själv precis som vanligt. Medan du kastar lite spells och fixar värme tror jag att jag lägger mig i badkaret och väntar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då anstränger jag mig och skickar lite och det handlar inte om värme i första hand...♥

      Radera
  2. Ja vilket elände. Vi behöver värme! Kramen

    SvaraRadera
  3. Dearest Kajsa,
    Oh, how we would love to share some of our heat and we love some RAIN!
    One can feel oh so miserable when it is that cold in the end of May...
    Wishing you some better weather soon.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  4. Var Inte Orolig.
    Värmen kommer nu tillslutet av veckan :)

    SvaraRadera