Sidor

fredag, september 11, 2015

Istället för mobil?

I förrgår var det en kall, mörk och väldigt höstlik kväll. Vi skulle ta in hästarna och jag gick där i stallet och tittade upp på det tomma svalboet, Det känns så sorgligt och liksom ensamt när de har flyttat. I år gick det så hastigt - plötsligt var de bara borta. Annars brukar de samlas och flyga i små flockar därute ett par dagar så man liksom hinner säga hej då.
Jag undrar alltid hur det ska gå och om de ska orka ända till mellersta Afrika och inte minst om de kommer tillbaka nästa år så vi ses igen.
Det kändes sorgligt...

Plötsligt kom det sakta flygande ett litet dun på golvet.Det stannade framför mina fötter. Jag tog upp det såklart. Vitt och lite svart i toppen. Helt klart ett svaldun.
De hälsade - så måste det väl vara.

Jag tog med dunet in och sparade det i en liten ask.





8 kommentarer:

  1. Ja det känns vemodigt när de försvinner.

    Kram

    SvaraRadera
  2. ❤❤❤Sorgligt. Men de är snart här igen!

    SvaraRadera
  3. ❤❤❤Sorgligt. Men de är snart här igen!

    SvaraRadera
  4. Men Kajsa .. vilken fin hälsning!
    Svalorna har haft det bra hos dig under sommarhalvåret ☺

    SvaraRadera
  5. Men Kajsa .. vilken fin hälsning!
    Svalorna har haft det bra hos dig under sommarhalvåret ☺

    SvaraRadera
  6. Dearest Kajsa,
    Indeed, one wonders if these frail bodies with some down and wings, can muster up the strength and energy for flying that distance! They must somehow be smart in using certain wind streams for drifting on. Let's hope they do...
    How sweet that little farewell feather, landing in front of your feet. A token of love and appreciation...?
    We also wonder about our tiny hummingbirds that too will fly for winter to the Caribbean. And again in the spring they show up. It always is such joy to hear them and see them hovering around the feeders while having breakfast.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  7. Fast jag tyckte det var så jobbigt att hela tiden hålla på och nästan krocka med dom i stalldörren och sen när en del av ungarna hamnade på det hårda betonggolvet i stallet..döda. Så för min del ser jag de gärna flyga men de får helst bo hos grannarna =)
    Kramen ♥

    SvaraRadera