Sidor

lördag, november 10, 2012

Stillsamt så det räcker

En grå fredag när ingenting konstigt hände och det ska man kanske vara tacksam för. Med tanke på den där dubblerade gubben menar jag...
Det regnade en hel del av denna dag, så hundar och katter och Hex stannade inne och gjorde i princip ingenting.
Billy tyckte förstås att om vi skulle vara i soffan så kunde han träna att stå på huvudet(!) Käften har han vidöppen och "skrattar" när han busar. Detta bökande av 30-kilos vild hund har sina sidor. Lugn och ro är det inte precis. Däremot ett visst underhållningsvärde.
.........................................
....och när jag hde skrivit så långt i går kväll och precis skulle sätta in en bild så: ZAPPA
försvann strömmen. Mhm, mat på spisen och allt. Som tur var hade vi tagit in hästarna i alla fall.
Hämta ficklampor, tända stearinljus.
Strömlöst i en tmme och fyrtio minuter.
Kl. 21 kom den tillbaks. Göra middagen klar, äta, se Morden i Midsomer - va´ bra det går. Tills strax före kl  23 alltså, för då försvann strömmen igen. Fan, jag fick inte se varför antikhandlaren knipsade Izzie. (Någon som vet kanske?)
Ljust i huset inte förrän 00.20 = en och en halv timmes mörker igen.
Ingen vidare fredagkväll.
Kan ju förrestn visa bilden jag valde till Billys bravader i soffan. Nu är han större, betydligt tyngre och så tänk på att han ska balansera där bland dynor - och matte - också...

2 kommentarer:

  1. Tycker inte alls det låter så stillsamt med den busen i närheten. Trodde det var mest vi i norr som får strömavbrott...Och några mord fick jag inte se..på vår tv hade de musiklekar istället. Jag hade hellre besökt Midsomer.
    Ha nu en bra kväll med kyckling och familj =)
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Huch! Das sieht aber abenteuerlich aus ;-))
    Hab einen netten Novembertag!
    Liebe Rosaliegrüße

    SvaraRadera