Sidor

fredag, mars 08, 2013

Nytt hem sökes

Vi har samtliga tre blivit förfördelade och angripna på det mest oförskämda sätt.
Våra berättelser skiljer sig något, men det är samma grundorsak.

Bagheera: "Ligger och sover. Husse kommer in, griper mig så jag sitter fast och så håller han fram mig mot en skäggig gubbe. Den där gubben tar mig i nacken och sticker mig med en nål.
Det gjorde ont ska jag säga, fast jag hann inte säga något."

Murre: "Ligger och sover. Ser husse och en skäggig gubbe komma in i köket. Jag gömmer mig ögonblickligen under soffan. De ger sig på Bagheera och det spelar ingen roll - det kan han gott ha.
Husse letar efter mig. Tur jag gömt mig. Fast nu kommer husse med en kvast som han sopar fram mig med...
Jag får också ett stick i nacken och det kändes väl inte något precis, men det är principen jag är emot."

Billy: "Först åker vi bil. Flinga är inte med idag. Vi kommer fram till ett hus där det doftar spännande. Jag pinkade på häcken utanför så man skulle veta att jag också varit där. Sen gick vi in och fick träffa en skäggig gubbe(!) Han såg trevlig ut, men han stack mig med en nål och efter en stund mådde jag illa och kräktes.
Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad som hände men efter en ganska lång stund så kände jag mig pigg igen och då kom den skäggige gubben och sa: "Är du redan vaken?" Det var en konstig fråga. Men jag skrattade för han verkade trevlig!
Husse och jag åkte hem igen. Jag var trött efter det där äventyret så jag sov på eftermiddagen."

Matte skriver: I går var veterinär B här och vaccinerade hästarna. Han tar katterna också så slipper vi köra iväg med dem. B är en mycket skicklig hästveterinär, men katter är liksom ett undantag för honom så han krusade inte med klapp och gull precis.

Idag åkte maken iväg med Billy för höftleds- och armbågsröntgen som görs för "avel och hälsa".
Billy fick såklart sövas för att ligga still när bilderna togs och när han sen fick motgift så sa veterinär F att "nu tar det tio minuter så vaknar han". Efter fem var Billy skitpiggelin och redo för nya äventyr. Därför sa F: "Är du redan vaken"

De arma utsatta herrarna katt och hund...
 


 

8 kommentarer:

  1. Ojoj sicken dag. Tur att det jobbiga gick snabbt som ögat och verkar redan vara glömt =)
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Was für eine drollige Bande! So süß anzuschauen die Drei.
    Liebe Rosaliegrüße

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att vi får höra två versioner annars hade det blivit djurskyddet direkt *ler*. Ha en skön helg.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. A lovely Picture :O)) looks, like they are good friends :O)

    have a lovely weekend, hope you are well!

    hugs to you,
    Claudia

    SvaraRadera
  5. Bra att få höra allas versioner :)

    SvaraRadera
  6. ...Och där sitter dom och bearbetar dagen händelser i en gruppterapi... ;)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Dearest Kajsa,
    You are lucky for having a veterinarian come to the home. Wish we could have that as it is quite a challenge to take our cats and put them inside a carrier, in the car and out to the vet's office.
    Hugs to you,
    Mariette

    SvaraRadera
  8. Nämen alla små bebisarna.

    Dom måste vara glada att allt är över och den trygga miljön är som den brukar med en snäll matte och husse som definitivt kommer att ge dem extra uppmärksamhet efter en sån dag :)

    SvaraRadera