Sidor

söndag, augusti 11, 2013

Slutet är nära

Slutet på semestern alltså. Fem och en halv vecka som försvann hur fort och lätt som helst.
Fast man hann ju med en del. Dock (som vanligt) inte så mycket nyttigt som man trodde man skulle göra.
Favoritsysselsättningen "sitta i trädgården under kastanjen och läsa" blev det väldigt mycket av eftersom tre veckor bjöd på drygt +25 graders värme. Underbart alltså!
Ett antal bröllopskörningar blev det också. En i ösregn -den 6:e av 107 körningar - så vi har bra väderstatistik. Sen körde vi en i kvav, nästan +30 graders värme och det är egentligen värre.
Och så var det ju den där krisfödelsedagen... Den äckliga siffran som betyder att man inte är ung längre. Eller så betyder den att jag är stilig och kan klä mig snyggt och är modig och vågar vara uppkäftig och inte bryr mig så mycket om vad folk egentligen tycker om mig. DET tror jag det betyder!

Hur var det nu med sanningshalten i förra inlägget? Det var nr 2 som inte stämde riktigt. En genomskådade det! Vi människor har någon gång faktiskt fått varsitt glas och varit med på skålen för brudparet, men ingen har bjudit hästarna på vatten. Allt det andra är den eviga sanningen hur barockt det än låter.

Jaaa, så i morgon sitter man där igen och gör det man är bäst på. Pratar!

Förresten ska jag vikariera för mig själv i höst. Det vet jag ingen annan som klarat!

 

6 kommentarer:

  1. Gratulerar!
    Även om jag redan gratulerat dig på Fejjan ;)
    Finns det speciell klädstil för vår ålder? I så fall har jag missat det :)
    Söndagskram!



    SvaraRadera
  2. Dearest Kajsa,
    Not bad for sitting in the garden under a chestnut tree... SHADE at least and you can escape the heat. Here it is again around 40°C. Hot enough for working outdoors.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  3. Ja nu är du i din bästa ålder. Vad kul med vikariatet *ler*.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Grattis ska man ju säga då.
    Det skulle vara skönt att tjäna pengar utan att jobba :)

    SvaraRadera
  5. Jag har ledigt en hel vecka och det känns fantastiskt.
    Huliganer är bara förnamnet. Guuuuuuuuud vad mycket jobb det är med så många kattungar. Du ska se hur mina ben ser ut.

    Dom är precis överallt :) Men dom är sööööta och har mycket bra personligheter:)

    SvaraRadera
  6. Att vikariera för sig själv, tycker jag låter som en slogan för arbetsklimatet av idag! Är det kloning på gång?
    Kram Karin

    SvaraRadera