Sidor

måndag, september 01, 2014

Landsbygdens faror

Hamnade "i buren" i eftermiddags. Jobbar med Mim.
Mim frågar: "Var bor du nånstans?" Hex undrar vad hon menar för det vet hon ju. Mim fortsätter: "Ja, jag körde därute mot ditt och så undrade jag om jag skulle svänga vänster. Men det kunde jag inte för just där kom en bonde med traktor och vagn och rätt som det var så stack en ko ut huvudet från vagnen. Jag fortsatte rakt fram och efter ett tag så kom jag ut på landsvägen igen längre ner och när jag vände så kunde jag inte räkna ut var jag var"
Hex begrundar dessa fakta. Mim tar högen med post och går iväg för att lämna den.
Hex funderar en stund till. Kan bara komma fram till att det gäller att veta vart man ska därute hos mig där lagen slutar. Annars kan man bli "förfimrad" av en bonde med kreatursvagn efter traktorn...

2 kommentarer:

  1. Dearest Kajsa,
    Sometimes people can say stupid things... Haha! Good for that farmer; he was there JIT = Just In Time.
    Hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Dear Kajsa,
    I was smiling while reading your post ;O)
    Always good to know, where we are ;O)
    Happy week to you,
    Love and hugs,
    Claudia

    SvaraRadera