Sidor

onsdag, september 24, 2014

På rätt ställe

Lämnar hemmet äckligt tidigt. Nu är det mörkt på morgonen... Och regnar.
Regnet slutade. Ganska milt och behagligt.

Åkte till HK = head quarter och klarade av möte ett. Vi höll väl i stort sett fred hela tiden.

Frågade en personalassistent om sådant jag inte får fråga. Hon svarade det hon inte får svara. Vi var båda väldigt nöjda! (Sådant här förkortar ofta ärenden med massor av timmar)

Sen gick jag omkring lite och förekom. Jättekul, eftersom folk flyger upp längs väggarna när man visar sig. Alla tror att de är i klistret. Alltså ska hjälpa mig att lösa problem.
När man säger "Hej då" blir de glada och lugna igen.

Åkte till möte två. Allt flyter bra och lugnt. Precis som att sitta i en liten eka och ro på stilla vatten. Men - plötsligt! När jag började liksom se ljuset och tro att allt var ok, så frågar en något hon absolut inte ska fråga. Min lilla eka började gunga oroväckande. Hon fortsatte och fortsatte och det blev aningen äckligt. Jag funderade på om jag skulle kasta något över huvudet på henne eller kanske ta ett strypgrepp. Min s.k eka var vid det här laget på väg mot havets botten.

Men... med oväntat småprat redde det hela upp sig. Puh...  Den anfallande parten gick ut en stund och jag försökte lappa ihop och släta över och berömma den anfallna för tålamodet.

Och NU minsann kom belöningen! Tre tårtor ställdes fram till kaffet.
Det gäller att dimpa ner på exakt rätt plats vid exakt rätt tid.

4 kommentarer:

  1. Dear Kajsa,
    those cakes look wonderful and so delicious!
    Would love to have a little bite now ;O)
    This time of the year, yes, it is noct nice to leave in the dark with all the rain..... and in winter we come home in the dark too.... but, I love this autumn time ;O)
    Thank you so much for your kind note!
    Have a lovely day and week,
    hugs to you,
    Claudia xo

    SvaraRadera
  2. Dearest Kajsa,
    Oh my, throwing something over her head or taking the stranglehold... At times we would love to do that to certain people. But in the end, staying calm and resolving problems and THAN eating cake is much better!
    Hugs and happy weekend.
    Mariette

    SvaraRadera
  3. Ha..Tror belöningen var värd det mesta.
    Och självklart skall du ha hatten på !!!! Det står ju ditt namn på den. Och en pinne med en drake på =)
    Kramen
    Helena

    SvaraRadera
  4. I love those cakes :) Yummy

    SvaraRadera