Sidor

fredag, juni 19, 2015

Och så är det midsommar

Var det inte alltid sol på midsommarafton när man var liten?
Jag har bestämt för mig att man plockade blommor och band kransar och reste majstång i fint väder.
Vad man åt har jag ingen aning om...
Far spelade fiol så det var alltid spelmansmusik hemma. Men - titta vad jag hittade på nätet!! Här spelar ju min far Malte i Ringsjöbygdens spelmansgille. Bilden måste vara från mitten av 60-talet
Far står i bakre raden, andra från höger.
Jaha, där ser man. Gamla tider... Nu är det nya och sockerhjulet får väl klara sig utan fiolspel på midsommarafton.

2 kommentarer:

  1. Dearest Kajsa,
    How precious for having such a photo from your Dad! I admire people playing the violin it must have been quite a happy group.
    Enjoy your midsummer night and happy weekend to you.
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt när man har kort på de äldre i släkten. Det känns bra liksom :)

    SvaraRadera