Sidor

torsdag, april 26, 2012

Åtminstone halväckligt

Då tror jag det kan vara dags för ett hiskeligt inlägg.
Kanske ska påminna om det där med Anki för att leda in på rätt spår.
Det första som hände i morse var att Bagheera hade presterat en kopiös kattskit i lådan på kontoret. I alla fall jag är inte riktigt i form tidigt på morgonen för att ta mig an sådant där och denna var i klassen "svartna för ögonen". Jag tyckte jag kände mig lite yr också när jag hade sanerat.
Så släpper man ut Billy. Han är duktig och springer genast ner på gården och kissar. Tyvärr "pinkar han sig på framhovarna" som maken uttrycker det... Han (Billy - inte maken i allsin dar) viker liksom ihop sig och då träffar så att säga strålen på frambenen och/eller tassarna. Det är mysigt att borsta honom på trampdynorna sen när han ska in.
Att en kund som satt vid min lucka i buren plötsligt fick näsblod och droppade ner överallt kan ju nämnas som en parantes.
I övrigt var det lugnt på det stället idag (vad har hänt?)
Och så ska man veckohandla. Det gick i stort sett bra utom när jag skulle ha några gula lökar. Har någon lagt märke till att en rutten lök osar som en otvättad gubbe? Får man det på fingrarna är det inte roligt. Det finns liksom ingenstans att klina av det hela heller. Fast jag tvättade mig lite i vattenspannen som dillen står i. Vad gör man?
Så tillbaks i hemmet. Vad i hela friden är det som stinker? Kände inte igen detta alls. Kunde möjligen härledas till släktet katt. Så hittar man fyndet. Murre har pinkat i klöslådan så pappen liksom smält och så är det hela blandat med myntadoft. Jag dör! Ut med hela rasket på logen för senare förbränning.
Bäst att gå och lägga sig och hoppas att ingen anordnat någon ny överraskning i sovrummet till exempel.
Möjligt att den här lille vännen precis varit på lådan...

6 kommentarer:

  1. Dearest Kajsa,

    You encountered lots of surprises. And it's not even a Friday, nor the 13th...
    Hope you have a great day and sending you love,

    Mariette

    SvaraRadera
  2. Soooo cute. The picture I have on my phone and every day I have to chuckle about it. Greetings
    Rosalie

    SvaraRadera
  3. What a pity this day smelly!

    SvaraRadera
  4. Jag skrattar så tårarna rinner och jag nästan sätter lingonlimpan i halsen. Förlåt... men du skriver helt underbart :))

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen haft en "doftande" dag. Tur att det var lugnt på jobbet iaf.
    kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag dör av skratt (tur att jag har varit på toa) he he. Snart på väg.

    Kram

    SvaraRadera