Sidor

onsdag, september 29, 2010

Arbetsiver...

...kan man ju inte beskylla vännen Qvang att ha precis. Igår sa han upp sig efter en månads anställning -eller fyra veckor minus två semesterdagar minus en sjukdag. Orsak? "Jag orkar inte med att arbeta". 25 år, flerårig högskoleutbildning. Personligen tycker jag att han skulle ha en fet spark i röven och lära sig veta hut.


Hex däremot har varit SÅÅÅ duktig idag (med visst överinseende av snickaren, men i alla fall)q - nä, nu är det tid igen:



Hilma är i gång. Det ÄR inte lätt att skriva med litet katthuvud på vänsterhanden...   Snickaren var det ja. Han körde ut mig att måla garaget och maken att köpa färg. Sen ville han ha hjälp med att lyfta en port och hänga om den. Jag ägnade mig åt annat ibland. T.ex att fotografera denna enastående måne:





Den ytterst bleka fläcken mitt på himlen är den ynkligaste, bleka måne som man bara kan se.



Maken kom hem och fick måla den där porten. Jag målade stallfönsterna och snickaren fortsatte måla på högre höjd. Maken klinte något fantastiskt med den svarta färgen så jag tog över den uppgiften. Maken försvann. Kl. 17.10 tog rödfärgen slut så då gav vi oss för idag. Jag hade emellertid en liten uppgift kvar. Det var att slutfinishera "det fantastiska" som vi började på i fredags:






Sveriges finaste "katthål" i denna port. Murre har provat det och godkänt det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar