Sidor

tisdag, september 28, 2010

Simma lugnt

Arbetsplatsen besöker ortens simhall. Alla övriga badgäster går ut. Nä, inte riktigt. Det gick i stort sett städat till. Vi lekte i vattenrutschbanan (Hex hade bästa tiden, men Mim lärde sig fort) och ingen annan var där under tiden. Vi upptäckte att klätterväggen omedelbart så att säga tog udden av ens naglar så det begav jag direkt, vi upptäckte att man flöt prima på ankeldjupt vatten (nu började det som sagt bli tomt runt omkring oss) och vi skulle ha platser i hetvattenkällan också men nu uppstod några mindre - eller snarare större - problem: I källan häckade fyra stora sluskar och då menar jag killar i 200 kilos klassen. De satt ju bra där för de behövde inte röra sig. Häxor i min ålder kan utan vidare köra undan sluskar så Mim klev i och satte sig. Det finns åtta platser och nu var fem upptagna gott och väl... Hex kliver i, kollar på sluskarna, räknar en, två ,tre, fyra, åtta och så krängde jag mig ner mellan en jättestor neger och en marginellt mindre valross. Efter en stund gav två av dem upp och jag svär att vattennivån sjönk med 30 cm. Negern och hans kollega var kvar. Negerns ben var lite överallt fick jag höra sen. Synd han inte var på mig, för han hade fått sig en spark så han aldrig glömt det. Negern sa: "Om man nu går upp härifrån så känns det som minusgrader i de andra bassängerna" och där hade han ju en poäng. Han gillade minusgrader, för sen gick han. Det gjorde vi också. Vi var städade i princip hela tiden...






Kommer någon ihåg den här simdynan som fanns på 60 - 70 -talet och som hade ovala så kallade "strutsägg" som flytdynor? Den var skitpraktisk när man skulle lära sig simma. Gjorde man inte åtminstone någon sorts simtag - ja, då sjönk man. The hard way...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar