Sidor

onsdag, september 08, 2010

Makens hjälteinsats

Medan jag vilade upp mig


på jobbet.....


så gjorde maken en hjälteinsats hemma! Han klippte vår 20 meter långa och 1 meter breda trädgårdshäck i eftermiddags (1.20 breda säger maken - mhmm) Det blev väldigt prydligt. Maken meddelar att han nu har ont i armarna, men jag påminde honom om att han i gengäld slipper få ont i öronen av mitt tjat!


Och förresten vilade jag  minsann inte upp mig. Först hade vi möte och där satt Qvang och gäspade och nästan sov - ser kanske inte så bra ut andra veckan - och sen satt jag i receptionen på eftermiddagen. Det är rena självmordsplaceringen. Jag hann bli nerskälld ett par tre gånger, fick tillkalla chefen en gång, fick fixa akutdatorn idag igen samt väcka Qvang så han fick ut debiteringsunderlaget inom den närmaste kvarten...


Kl 16. 30 kunde jag utgå med livet i behåll och köra till nagelbyggaren. Första gången jag var där var hon minsann inte så trevlig, men detta har nu förbytts i att jag fick beröm för hur jag själv filat naglarna, min eyeliner var vacker, jag fick låna hem ett nagellack och så fick jag nagelbandsolja i present och den säljer hon annars för 65 spänn. Inte vet jag vad som hänt!!






Men visst är det fint. Ganska korta och glitter den här gången.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar