Sidor

lördag, maj 12, 2012

Utmaning två!

Då tar vi nästa utmaning som kom från Helena.

1. Tror du på spöken? Varför
Inte på vita figurer som glider runt, men definitivt på att atmosfären i t.ex. ett gammalt hus eller vid en plats kan kännas harmonisk eller kuslig beroende på vem som bott där förut eller vad som utspelat sig där.

2. Vilket är ditt drömjobb?

Det som låter mig prata för saken och med fakta nå dit jag vill. Gärna tufsa till någon skitviktig chef också. Kan jag dessutom trösta någon ledsen och skapa upprättelse så vore det super! (Gissa vad jag syftar på?)

3. Vilken är den bästa bok du läst?

Serien om ”Lilla huset på prärien” av Laura Ingalls Wilder. Det är egentligen ungdomsböcker, men det är en berättelse om pionjärtiden i USA som gott tål vuxna läsare också.

4. Hur ser din drömresa ut?

Tja, bara jag är ledig och får god mat och kan vara utomhus så funkar de flesta platser.

5. Om du skulle bjuda mig på middag, vad skulle jag få?

Jag är faktiskt rätt fenomenal på att grilla! Rejäla bitar grillat fläskkött, potatissallad på nypotatis, egenodlad grönsallad och örtkryddor. Öl passar bra till det! Efterrätten kan gott bli fin vaniljglass med varm rabarber/kanelsås.

6. Vad är nöje för dig?

Träffa vänner, äta gott och prata en massa. Lika gärna en tyst hemmakväll med bra tv-program och hämtmat.

7. Hur ser din kommande sommar ut?

Gärna sol så man kan bada i havet och vara ute hela tiden. Vi stannar hemma hos djuren – inte lätt att få passning till alla dem för att resa.

8. Beskriv dig själv med fyra ord.

Orädd, rättvis, stabil, stolt.

9. Vad ser du helst på tv?

”Morden i Midsomer” så klart, djurprogram, viss sport, reseskildringar, äventyr t.ex. bergsbestigningar eller ensamsegling.

10. Ditt dröm - fortskaffningsmedel?

Av någon anledning har jag alltid velat ha en riktig Jeep (ingen stadsjeep eller sån´t skit) med fronträcke och en rejäl ljusramp. De kostar ungefär en kvarts miljon och är värdelösa att köra på landsväg, men i alla fall...

Den här ska lämnas vidare så klart. Få se vad jag kan sätta ihop att fråga om och vem som ska utmanas...





4 kommentarer:

  1. Grillmästare minsann. Hoppas det går lika bra med lax om jag råkar komma förbi :)

    SvaraRadera
  2. Et bien voilà on sait tout!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja du får gärna bjuda på grillat och det här med jeepen gillar jag.

    Kram

    SvaraRadera