Sidor

fredag, maj 11, 2012

Utmaning(ar)

Lippe har givit mig en utmaning. Elva frågor.
Shoot:
1. Vad är ditt tidigaste minne?
När jag fick byta från spjälsäng till riktig – det kändes väldigt konstigt.

2. Hur förvarar du dina tomkassar?
I en av kökslådorna. Den är fruktansvärt överfull...

3. Hur ser ditt drömboende ut och var skulle det ligga?
Jag skulle egentligen vilja bo vid havet, fast det är bättre att ha hästar här.

4. Vilken semester är den bästa du haft?
När man var på High Chaparrall i Småland på 80-talet. Och tältade.

5. Om du kunde ge dig själv ett råd när du var i femtonårsåldern, vad skulle det vara då?
Lyssna inte så mycket på andra, tänk själv också.

6. Har du gjort något olagligt och kan vi få veta vad?
Aj då. Vi fällde med framgång in falska siffror i våra id-kort när vi var i 16-års åldern så vi blev 18 i stället. Det kallas urkundsförfalskning och jag tror det är ganska strängt straff för det...

7. Vad är du mest stolt över? Något du gjort, kan eller något annat.
Jag är väldigt stolt över våra hästar när vi kör bröllop. Jag är också väldigt stolt över att befinnas lämplig som fackordförande.

8. Vad skulle du vilja slippa göra för resten av ditt liv?
Städa!!!

9. Godaste maten på restaurang och vad dricker du till?
En rejäl bit oxkött med god sås och stekta potatis. Till det gärna belgisk öl.

10. Vad önskar du dig i present?
Jag har det mesta. En riktigt fin läsplatta kanske?

11. Om du fick ändra på en sak i ditt liv, vad skulle du ändra på då?
Inte värt att ändra på något tror jag.

Guess what? Jag har fått samma utmaning av Helena Men nu är det så fiffigt att man gör nya frågor när utmaningen lämnas vidare. Så om någon giter läsa mer om Hex så fortsätter vi imorgon!

6 kommentarer:

  1. Härligt jobbat med utmaningarna och kul att läsa, ser fram emot nästa frågeinlägg från dig =))
    Ha nu en bra fredagkväll !
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  2. Buona serata e felice fine settimana....ciao

    SvaraRadera
  3. Ha!! Du har lika kass förvaring som jag! ;)
    Bra svar och kul att läsa, nu ser jag fram mot nästa inlägg.

    SvaraRadera
  4. fin animering, ha en fin dag nu

    SvaraRadera
  5. Där ser man *ler*, hur lång är preskriberingstiden?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollade i Brottsbalken(!) Preskriberingstid står det inget om, men eftersom det inte var förfalskning av dokument, underskrift, bevismaterial eller pass, så är brottet ringa och kan ge böter.
      OM inte förfalskningen är så dålig så att den är uppenbar, för då är det inte ens ett brott.
      Kram

      Radera