Sidor

lördag, juni 02, 2012

Premiär för i år

Idag startade årets bröllopssäsong för vår del.
Friesarna duschade och flätade. Vagn och selar polerade.
Vi åker till en by i mina gamla hemtrakter och på brudens föräldragård monterar vi ihop ekipaget.
Varmkörning fram till kyrkan eller snarare strax bredvid - där väntar vi på att brudparet kommer fram till grinden.

Och så ger vi oss iväg med brudparet i vagnen. Vi kör längs den lilla byvägen.
Syrenerna blommar och faktiskt skiner solen. Det regnade rejält på förmiddagen, men vi klarade oss torra under hela körningen.
Jaha, då var första bröllopet för i år avklarat. Gick prima! Hästarna skötte sig perfekt.
Bara ett enda problem dök upp egentligen...

...nämligen att få in Hex i ridbyxorna. 

11 kommentarer:

  1. Jamen det gick ju galant
    Av rubriken trodde jag du premiärbadat :)

    SvaraRadera
  2. Ack ja....desa små smygande kilo.....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Kanske dax att slänga ut tvättmaskinen? Den gör ju inget bra arbete när kläderna kommer ut en storlek mindre *fräs* Klart att era ståtliga herrar sköter sig exemplariskt, de är ju bäst!!
    KramKramKraaaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  4. Oh, das sind Bilder die mein Herz erwärmen. Schweden, ich koooooomme bald....freu
    Liebe Rosaliewochenendgrüße ∙∙♥♥∙∙

    SvaraRadera
  5. C'est le lavage..,;c'est ce que je me dis à chaque début d'été quand je dois rentrer dans mes vêtements!!!!!

    SvaraRadera
  6. så tjusigt..tänk att sommaren är här med bröllop och grönska. Iaf hos er ...Här har vi 6 grader ..det stormar och regnar och är allmänt svinkallt.
    Tror inte jag kommer i mina vita ridbyxor..men jag lär väl inte behöva det mer heller..
    Ha en bra dag i skånelandet.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Så idylliskt. Hoppas att det snart blir riktigt varmt oxå.

    SvaraRadera
  8. Blir alldeles nostalgisk, körde någon gång brudpar med min fina nordsvensk och promenadvagnen, så roligt det var och så länge sedan det verkar!
    Irene

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig syn att se hästar och vagn med så vacker bakgrund :D

    SvaraRadera
  10. Tror jag har sagt det förr....Men era hästar och vagnen...Så vackert.

    SvaraRadera
  11. Ni hade kanonfin väder! Här hade vi bara regn :/
    Vilka fina hästar!
    Kram

    SvaraRadera