Sidor

söndag, juni 17, 2012

Städhjälp

Maken överger hemmet på söndagkvällen. Då passar man på att dammsuga i lugn och ro. Det är något genetiskt i makar som gör att de måste förekomma vid köksbord, skrivbord och i fåtöljer precis där man ska städa. Alltså, ingen i vägen.
Billys "madrass" just nu ett (före detta) badlakan, är i stort sett sönderbitet så jag lyfte bort det och la det vid dörren för destruktion. Letade fram ett uttjänt lakan och tänkte lägga det i hans låda. Där fanns badlakanet på plats... Visst tog jag undan det precis? Kunde Billy....? Måste kolla.
La badlakanet vid dörren igen. Väntade lite diskret.
Billy reser sig, går till dörren, tar sitt badlakan och bär upp det i lådan.
Nämen lille vännen, det såg ju för rart ut. Så duktig! Matte kan inte knycka madrassen hur som helst.
Matte visar Billy den nya inredningen och det verkar ok tycker han.
Inte knycka valpens filt...

9 kommentarer:

  1. Ha,ha det skulle jag vilja se. Klok hund du har. Ha nu en fin Söndagskväll.

    SvaraRadera
  2. Hej! Hittade hit via en länk! Du skriver med en fin humor och det gillar jag, så jag kommer gärna tillbaka.
    Välkommen till min blogg!
    Kram Karin (som bor i Oxie, utanför Malmö)

    SvaraRadera
  3. Snuttefilten vill han ha kvar tydligen =)
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  4. Han är för härlig. Du försökte ta hans snuttefilt.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Aaahh..så gulligt.Sådär lite diskret min snutte..hahah...Tack för de fina orden hos mig,värmer mitt hjärta :) Jag är mycket stolt över dem...så mycket glädje på en och samma gång. Tack...ja så klart man som mamma tycker barnen är söta!Känns som sommaren tog ny vändning nu när alla barnen är hemma.Jag har ju en dotter till...Och en ny "svärson" :)) Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Was für ein schönes Tier!
    Zu unserm Urlaub: Wir fahren mit der Fähre bis Trelleborg und dann gehts aufs quer durchs Land. Vielleicht bei Dir vorbei? Wo bist Du zu Hause?
    Hab einen netten Sonntagabend
    Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

    SvaraRadera
  7. Dearest Kajsa,

    Precious is the look of your dog. Oh, they LOVE their own towel or blanket... Our cats even love certain things and CLAIM them too.
    Love to you and enjoy the beginning of summer officially.
    Mariette

    SvaraRadera
  8. Vilken fin och go han är :)

    SvaraRadera
  9. Dessa fantastiska djur. Vad härliga dom är.

    SvaraRadera