Sidor

torsdag, juli 26, 2012

Havet del två

Jag höll på att skriva "den gamle och havet" men det är en annan historia så vi lägger ner det där genast.
Alltså. Badsugen väninna vill till havet. Gärna för mig! Alldeles speciellt med tanke på att här kommer det hem (prima) hö nu igen så det gäller att hålla sig undan.
(Funkar inte - höet kommer på kvällen och då är jag hemma igen)
Idag gick det fint att bada! Kanske 18 eller 19 grader. Mycket behagligt!
Fast varför är det så svårt att bli jämnbrun nuförtiden? Kan det vara för att man inte längre är liksom platt utan skuggar sig själv här och där... Mystiskt.
Vi stannade länge och väl.
Hemma ca 17 och då var en vagn med höbalar på plats. Maken skickade upp Hex i lasset för att koppla länkarna till hissnätet. Kära vänner - tur ingen utomstående såg de där klätterövningarna. Fast jag var ganska snabb ner när bonden kom runt hörnet med nästa vagn. Man kan ju inte klänga runt där som en ko. Maken skötte hissen och stod vid den och flinade.
Sen lyckades vi faktiskt få upp 200 småbalar utan att någonting gick galet. Enastående alltså!

Inte  helt ny bild, men ungefär såhär såg det ut idag. Mycket folk på stranden och en hel del i vattnet.

5 kommentarer:

  1. Dearest Kajsa,

    Yep, if you have hay and lots of work it is hard to combine with being at the beach.
    Don't worry about getting a lot of tan. Since I had a skin cancer removed from my lower leg and my nose, I'm not too fond of it anymore...
    A little bit of color is fine and soon we cover up again for winter.
    Enjoy your summer days and sending you love and hugs,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du tog med defribillator om du tänkte bada ;)

    SvaraRadera
  3. Hmm ja randig solbränna är något av ett nytt mode vid något mognare ålder. Vad bra att ni fick undan höbalarna.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Havet å solbada, jag blir såååå avundsjuk. Duktiga cirkusartisten DáHex :) visste väll att du skulle fixa de akrobatiska övningarna :)
    Sv: Det jobbigaste av allt är jag kommer inte att få komma in förrän min chef är tillbaka från semestern, för nu är det hon som har fått lösenordet i sin inbox :D
    KramKramKraaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

    SvaraRadera
  5. felice fine settimana a te...ciao

    SvaraRadera