Sidor

måndag, juli 16, 2012

Hö med lite Midsomerinslag

Hälften av vårt beställda hö kom hem idag. Torrt så det stör är det inte. Vad gör man? Det får bära eller brista, nu får det torka inne.
Trettiofyra rundbalar anlände på eftermiddagen. Då har man att göra ett tag.
Maken var iväg och skodde en häst lite halvakut.
Hex tar lien och hugger nässlor som står och ser förargliga ut. Obs - med liar är man väldigt försiktig. Flera balar ligger färdiga att hissa i körlogen. Hex tittar på liebladet, sätter skaftet i marken och ska stiga upp på loggolvet. Lien sveper ett kort tag över sidan på Hex´s hals. (Far skulle fått spader om han levt och visst om detta) Rena Midsomertricket. Hade blivit världens utredning av detta.
Hur jag kunde? Inte svårt - jag petade mig hårt i halsen med en spik som stack ut ur en bräda för några år sedan och höll på att slå nyckelbenet av mig själv med ett järnspett, så detta var inga problem.
Att sen maken höll på att ta ut ett öga på sig själv med själva hissarmen är bara en enklare bisak.
I´m alive och balarna är många.

"Tvärslån" som pekar snett höger med repet om lyckades maken slå sig i ögat med...

8 kommentarer:

  1. Dearest Kajsa,

    Hope you are fine and did not again hurt yourself on a nail... Dangerous jobs. But of course it needs to be put up and dry.
    Love to you,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Shit alltså...ja vissa saker ska man ju inte berätta förstår jag....det är väl oundvikligt att det händer nåt....men farliga saker det där....jag har väl sett det mesta eftersom jag jobbar på akuten....Vilket mastodontjobb att håva in dessa balar.....Var rädd om dig!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Verkar vara fullkomligt livsfarligt hemma hos er. Händer alltid nåt. Alltid!! Men som tur är verkar det gå bra och jag får mig ett gott skratt :)

    SvaraRadera
  4. Du måste vara lite mer försiktig, detta låter ju som den värsta film och även maken lever farligt. Hoppas nu allt har gått väl och inga fler olyckor.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka mängder hö att ta rätt på. Och rena turen att inte blodvite uppstod. Ni kunde ju ha blivit allt från blinda till halshuggna...Hjälp ! Vilken dramadokumentär =)
    Kramen ♥

    SvaraRadera
  6. Wunderbare Bilder vom herrlichen Landleben in Schweden. Nächste Woche komm ich dahin ;-))
    Eine schöne Woche wünsche ich Dir
    Liebe Rosaliegrüße ∙∙♥♥∙∙

    SvaraRadera
  7. Inga små lätta saker det där. Och var lite extra försiktig med lien.

    SvaraRadera