Sidor

tisdag, december 06, 2011

Gjorde mitt bästa

Julbordssäsong! Vi åkte till Malmö och provade S:t Marcus julbuffé. Där finns lite mer "utvecklade" julrätter. Löjrom, fisksoppa, kräftor(!) bergtunga, oxfilé, rostbiff med remouladsås, lammracks. Ris á la Malta, Dajmtårta, cheesecake, äpplepaj, tiramisu. Massor av ostsorter. Karameller, skumtomtar (jag tipsade om tomte i micron och jag svär att flera kommer att gå hem och prova) spettkaka!
Vi gjorde vårt bästa och sen vacklade vi till tågstationen.
Hemma var det snö en hel millimeter -dock inte täckande- samt svinhalt på vägarna.
Imorgon sitter jag i buren. Då kan vad som helst hända...
Fast först tar jag den här lille vännen med mig och sussar några timmar.

2 kommentarer:

  1. Det där kallar jag julbord på hög nivå! Guuuu vad gott det lät, vill oxå ha :)
    Sv; Det känns för jävligt på ren svenska. Jag är helt super ensam i HELA NORDEN nu! Har ingen att fråga eller få hjälp av, det känns........men det går över :)
    KramKramKraaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Onsdag hos Hex... spännande värre!!

    SvaraRadera