Sidor

lördag, december 17, 2011

"Strax-före-jul-tävling"

Alla har tävlingar och utlottningar och julklappar på sina bloggar. Nu minsann får jag ta och göra en också.
Fem frågor/tre svarsalternativ. Flest rätt vinner och har några samma antal rätt tar vi till den beprövade men något osäkra metoden "hjälp av katten" eller så. Jag får fundera på den där hjälpen för herrarna katt här medverkar sällan på planerade aktiviteter. Tar vi Billy kommer alla lappar att försvinna ner i hans gap i ett svep. Flinga kanske - hon är förståndig. Ok, samma antal rätt = Flinga utser vinnaren. Svar senast i morgon söndag kl 23.59!! Lycka till!!
Här kommer det att handla om lite tillbakablickar. Har man följt bloggen ett tag lär inte frågorna vara så svåra:

A) Vad heter Flinga "på riktigt"?
     1-Bazzakulls Whispers of the Frost
     X-Kogaråsens Lilla Flinga
     2-hon heter helt enkelt Flinga

B) Hur kom det sig att vi hastigt skaffade valp i somras?
    1-vi köpte honom på Blocket
    X-vi fick honom eftersom han hade "lynnesfel"
    2-maken ville absolut ha en hanhund också

C) Hur många hästar har vi egentligen?
     1-6 st.
     X-5 st.
     2- 4 st.

D) Vincent är den ena frieserhästen - vad heter den andra?
     1- Rypke
     X- Brandus
     2- Thymo

E) Vad kallar jag receptionen på jobbet?
     1- buren
     X- kupan
     2- bardisken


Svaren får jag nog be att få på mejlen: kajsa.p-63@hotmail.com

6 kommentarer:

  1. Har nu mailat och hoppas på tävlingstur =)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jädrans vilket jobb att ta reda på de två frågor jag inte kunde, men nu har du mail

    SvaraRadera
  3. Nu har jag skickat min tipsrad. Lite klurigt var det men jag har försökt:-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Väntar spänt på svaren. Själv kan jag bara tre. Och jag är lite för lat för att söka :)

    SvaraRadera
  5. You got mail :)
    KramKramKraaaaaaam!!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag skickat svar.....
    Kram

    SvaraRadera