Sidor

måndag, september 10, 2012

Den gröna milen - förlåt - bilen

Hex åker på eftermiddagen till Fortet efter en storslagen lunch på två grova mackor med ost och en halv mugg kaffe. Billigt detta, för det var vad jag åt mellan frukosten kl 6.45 och middagen kl 20.05. Nej katten, jag åt minsann en stenhård clementin på eftermiddagen också.
I alla fall. Utanför fortet kunde man se det här vidundret:
Titta på människorna. Alla synar denna fantastiska skapelse! Titta sen på P-skylten... Jovisst kan en handikappad ha den, men knappast en rörelsehindrad, för han eller hon skulle överhuvudtaget inte kunna ta sig in i den där. Och är man inte handikappad av rörelsehinder så kan ägaren parkera på P-platsen som ligger tre meter vid sidan om där den står nu!
Fast förresten, har man råd med en sån där så kan man nog betala böter också. Betydligt billigare än om den skulle få en skråma av annan bildörr.
Vi tar en titt bakifrån:

Vad står det på registreringsskylten? (Kanske lite fix här ja, hrrmm...)
Men märket är i alla fall en Diablo och det är Lamborghini som gör -eller gjorde- dem.

9 kommentarer:

  1. Ja vare sig den är parkerad rätt eller fel så är den bara så häftig! Fast å andra sidan jag skulle varken kunna ta mig in i den eller ut *ler*.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bella la Diablo, è della Lamborghini!! peccato che abbia sostato in un posto non per lui, questo dimostra che avrà tanti soldi ma sicuramente anche poco cervello!! buona serata...ciao

    SvaraRadera
  3. Dearest Kajsa,

    One can only look at things like this and shake the head... There must be awfully rich people out there!
    What a name for a car; Diablo or devil.
    Hugs to you,
    Mariette

    SvaraRadera
  4. Hahaha.... Där fick du mig. Klickade på fotot för att kolla reg.nr. Man kan ju kolla upp vem som äger den. Å nog fick jag veta alltid... Hahaha

    SvaraRadera
  5. Min son skille vilja ha en sån bil...
    Jag begriper inte människor so parkerar på handikapparkeringar när dom ändå kan röra sig fritt.

    SvaraRadera
  6. Oj! Nu såg! "Hex..." är det din bil?? ;)

    SvaraRadera
  7. Skulle vara kul att testköra en sån en gång i sitt liv.

    SvaraRadera
  8. En sån bil skulle man ha....fast röd! Och glidit fram i Malmö, med radion på högsta volym!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  9. Ja vilken diablo:) som parkerat där...tur Hex ryckte in och fotograferade händelsen...men vad ser jag...är det din bil:)

    KRAMAR Helena

    SvaraRadera