Sidor

lördag, oktober 27, 2012

Besiktigad

Så kommer dn där dagen på året då Hex låter besiktiga sin gröna bil som hon älskar så högt. I onsdags tvättade jag den. Då regnar det dagen efter (det är som en regndans ungefär) I morse var de minus fem grader här vilket passade utmärkt för då blev inte bilen skitig undertill när jag körde till jobbet.
Mina märkliga kolleger hälsade och berömde min mössa och hade köpt en bulle till mig - vafan nu då?
Hem igen. Kör till besiktingshallen och anmäler oss(!) DÅ börjar det hagla. Näää. Hex kör in i hallen med ett vrål. Nja, kanske inte riktigt...
För två år sedan fick jag en muntlig tillsägelse att ena positionsljuset bak lyste svagare än det andra. "Usch då" sa Hex "då får jag byta lampan." (Ssss, bryr väl inte jag mig om) För ett år sedan fick jag en muntlig tillsägelse att ena positionsljuset bak lyste svagare än det andra. "Usch då" sa Hex "då får jag byta lampan." (Sssss)
Och i år hade lampfan slocknat. Gris också, bilen var på service för en månad sen så den har säkert gått ungefär NU för att jag skulle vakna.
Asch, köper ny snart. Snart alltså...

3 kommentarer:

  1. Dearest Kajsa,
    Oh, cleaning the car almost always brings rain... as a punishment. So you already had -5°C? Wow, what a cold. We have had all week around 27°C during the day. Hope your lights are functioning and that you stay safe on the road. Rain, hail or snow; whatever.
    Hugs to you,
    Mariette

    SvaraRadera
  2. Klart att Kermit fixar en besiktning. Annars har du ju en del "vapen" tillhands i baksätet att ge besiktningsmannen en dänga med =)
    Kramen ♥♥

    SvaraRadera
  3. Hmm,,, suspekta kollegor... Det där med lampa har jag oxå råkat ut för på besiktningen....
    Kram

    SvaraRadera