Sidor

lördag, oktober 02, 2010

"Jobba extra"

Här får man släpa sig upp kl 6.00 som vanligt fast man har ledig dag. Lovade att jobba extra eftersom vi var ont om folk. När man asat sig upp blir man länge och kraftfullt biten i fötterna av banditkatten Bagheera.


Och så händer väl det man anade: Qvang har "fredagssjukan" och kommer inte. Då hade ju inte jag behövt komma heller eftersom hans kollega nu blir över i stället. Hade han inte sagt upp sig hade han fått uppleva en nära-döden-känsla på måndag för då hade jag noga upplyst honom hur allting hänger ihop på en normal arbetsplats.


Nu stannade jag tre timmar, för lite komptid ska jag ha för det här. Sen körde jag till kyrkogårdarna och planterade ljung på gravarna. Fint väder med sol och höstkyla! Efter det till simhallen - 1000 meter där och så en stund i bubbelpoolen med en mycket skygg yngre herre som såg rädd ut på ögonen när jag klev i. Han var kanske bekant med valrossarna från i tisdags, vad vet jag?


Maken kom hem ungefär samtidigt som jag. Katterna tyckte att vi skulle vila oss en stund och det var en bra idé. Sen fick jag svår ångest över hur det såg ut i trädgården egentligen, men det gick över sen jag plockade upp nerfallna äpplen och klippte gräset.


        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar