Sidor

fredag, oktober 29, 2010

Terrorvåg...

...drar ju fram lite överallt, men att det var nere på så´n lokalnivå hade jag ingen aning om. Den aktuelle terroristen är smal och lång och atletiskt byggd. Han ser ut så här:



Ja, vem annars? Här sitter man fredligt på morgonen och behöver ha någorlunda tyst eftersom jag ringde till vårdcentralen - och fick tid om en vecka på min lediga dag minsann! - DÅ kommer terrorkatten brakande, skriker MRRRRR och kastar sig omkull och slinker in under fåtöljen bredvid telefonen. Han skrapar med klorna på ryggstödet och går armgång under den med sin rygg släpande på golvet och klorna i bottnen på fåtöljen. Jag försöker se förstörelsen, men då svischar det ut en lång arm och sveper mot mig så jag retirerar. Efter en stund sätter sig "Terror" på en av lådhurtsarna och börjar knuffa ner grejorna på golvet. En papplåda med vitamintabletter släpper han ner i kattlådan (som är ren...) Han är mycket nöjd med allt detta. Hex städar och funderar på att returnera honom...




                          


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar