Sidor

onsdag, oktober 20, 2010

Pendlarpest

Hex behövde åka till den numera livsfarliga staden Malmö. Ska man in i stan tar man såklart buss/tåg och hamnar då på centralstationen. Förr pendlade jag varenda dag så jag vet precis var bussarna stannar. Klockan var en halvtimme tidigare än en vanlig morgon så jag var på ett strålande humör



Kliver på bussen och säger "Malmö" "Då tar du ettan som står där" sa busschauffören.  "Det gör jag inte, för jag ska till centralen" meddelade Hex med hög röst. Fan, reta mig inte - jag vet väl vart jag ska åka. "Jaha, nä" sa chauffören och tryckte in Malmö. Den andra bussen stannar tre km från stationen, va´ ska jag där att göra? Så gick det bra tills jag kom ombord på tåget. Överfullt såklart så dags på morgonen, men där minsann satt en spindelliknande spoling på ytterplats medan folk snällt radade upp sig stående i gången. Jag var inte ens trevlig - sorry. "Kan du flytta in där så jag får sitta" "Ja det kan jag" sa han... så skitbra, duktig id---t.


Dagen innebar utbildning inom facket, svårt och mycket... Med liten tävling där man fick välja från ett riktigt fint prisbord. Fast då gällde det ju först att vinna... där fanns en glaskaraff med glas som jag satt och tittade på och gärna ville ha. Första vinnaren -ta inte min karaff, andra -ta inte min karaff, tredje - ta inte min karaff, fjärde, skit också, -ta inte min karaff, femte HEX!!! Jaaaa!! Jag fick "min" karaff. Det var naturligtvis för att jag är en så´n god människa... Jodå, det är jag visst!!



Kan vara påfrestande... för de som är bökiga vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar