Sidor

måndag, juli 12, 2010

Och så var vi där igen

Kulturberikning! Mångfaldens eviga lycka. Mina skattepengar svävar bort såsom på vingar och inte går de till skola vård och omsorg. kvp.expressen.se/nyheter/1.2061286/vakter-satts-in-pa-akuten-i-malmo Nähä, de går till att förse akuten med pansarglas och fjärrlåsta dörrar. Förse brandbilarna med skottsäkert glas och till att betala poliseskort när det är utryckning till uppeldade bilar i stadsdelarna i Malmö där de unga nysvenskarna fritt ska få ta ut sin besvikelse och frustation på något skapande. Undrar vad de kan vara så besvikna på? De driver ju runt utan att behöva arbeta och har hela sin försörjning. Samtidigt lär media och politiker på både riks- landsting och kommunnivå mig vad jag ska få tycka.


Jag tycker inte som man ska - jag ser med ögonen vad som händer i Sverige som är mitt fosterland där jag bor och verkar och där mina föräldrar och förfäder bidragit till den välfärd som nu är på väg att försvinna bort för evigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar