Sidor

söndag, juli 18, 2010

Skurk?

Jag åbäkade mig kanske lite  för mycket över den där skinnjackan igår. Tanten som sålde var jätterar och hon hade med  sig fina saker som hon visade helt öppet.  Jag tror priset berodde på att det var modellplagg som kanske fotograferats en och annan gång, för det fanns bara ett av varje plagg hon sålde. Jag klappar min jacka och är faktiskt väldigt förtjust i den.


Vi tar en annan skinnjackehistoria: Maken stod och tankade sin bil i den mellanstora skånska kommunen. Plötsligt kommer det fram en man till honom och undrar om maken vill köpa skinnjackor...


Maken är ganska trygg av sig och rysligt stark med tanke på det yrket han har så han sa: "Va?" Ärlige Simon berättade att han hade varit på mässa med sina skinnkläder och nu hade han väldigt brått till flygplatsen så ville maken köpa en jacka eller två kanske? (Hade nog brått ja, med polisen i hälarna.) "Nä" sa maken. Ärlige Simon kunde sälja två jackor för 1000:- styck. Maken glodde på honom och sa "det har väl inte jag med mig här"  Men det finns ju en Minuten uppe vid banken påpekade ärlige Simon. "Nä minsann" sa maken, "du kan få 800 spänn för båda" Det låtsades han fundera på en stund och jo, det kunde han tänka sig. Maken satte sig i bilen och körde hem.



Tur han inte försökte knycka jackorna av de här...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar