Sidor

fredag, juli 09, 2010

Ystad - mer än Wallander

Du kan inte missa dem i den stan... Wallandervandringar och Wallanderrundturer med litet tåg och Wallanders fik och Hotel Continental och "Saltan" och... Jag skiter väl i Wallander (förresten har jag en bekant som är polis i Ystad och hon berättar att polisstationen invaderas av filmteam med jämna mellanrum. Kul - men de är lika nöjda när inspelningarna är slut.) Ystad är en vacker stad. På sommaren alltså. På vintern med östlig vind och runt noll grader vill man inte leva där.



Men nu är det som sagt sommar. Vid färjeterminalen ligger Polenfärjan.







Och vid kajen två ganska stora segelbåtar. Det finns en marina också med massor av småbåtar.




  

Och i en lägenhet med utsikt över den tänkte jag bo när jag blir så gammal att jag inte kan eller vill ha gård längre.


Men jag hade ju ett viktigt ärende i stan. Det där ogudaktiga som inte kärringar som jag som har åsikter om traditioners bevarande ska syssla med. Jag ska in här:






Vad kan det vara?


När jag gick ut därifrån hade jag något med mig....






Katten hade jag förut. Men med det stora porträttet av katten Disco på höger sida var denna lite ynklig (rätt mycket ynklig) så den "piffades" av Stina och yessss - jag har två riktiga skryttatueringar!!


Stina hade en hastig idé att jag kunde tatuera in liemannen på underarmen och visa fram för misshagliga personer så jag snabbare blev av med dem. Ju mer jag tänker på det ju bättre verkar det...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar