Sidor

lördag, juli 17, 2010

Stor dag

En av sommarens viktigaste dagar! Marknad i Sjöbo. Och HÄR pratar vi marknad! Folk något så fruktansvärt. Prylar till tusen. Freakshow gratis. Den pågår mest på förmarknadskvällen och i år hade visst Hells Angels/Bandidos kört dit i mängder för att köpa karameller....


Jag körde dit och blåste genast kommunen på 50 spänn i P-avgift genom att stå där jag även vanliga dagar parkerar gratis. Jamen -50 spänn bara sådär. Nä minsann. Det var varmt som i helvetet idag också plus den här trängseln:



Det syns lite dåligt, men myllret i mitten är myror folk. Och med jämna mellanrum dyker de här upp:






Indianerna med panflöjter och fjädrar. Jag vågade min själ inte gå närmare med mobilen och fota, för då rusar de på en och säljer en cd om man vill eller ej. Jag såg dem på två ställen.. Det betyder att de var utposterade på säkert fyra.


Marknadsområdet är enormt stort. Jag hittade scrapbookinggrejer till rena underpriserna..., hiskeliga strumpor, grisöron till vovven, skålar till katterna och karameller till maken. Och så världens grej till mig:





Jag bara gick in i ett stånd och sträckte ut handen och sa att jag var ute efter något sådant här. Den är fin, sa tanten - den passar dig. Jag provade och den var precis gjord för mig!!


 Jag är väldigt glad för den, den är riktigt fin!

Jättemjuk lammnappa, italiensk, 850 spänn och nä, den är inte snodd, för jag fick visitkort till en skinnfirma i Malmö och namnet på kassen. Fast de kan ju ha snott påsarna också...

                          

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar