Sidor

torsdag, maj 27, 2010

Allt klaffar!

Kl 6.00: Jag dööööör. Jag vill inte köra och jobba. Jag är jättesömnig och vill lägga mig igen. (Kan bero på att jag gick och fifflade med en massa saker till närmare midnatt och sen läste deckare till kl ett...) Jag ska veckohandla på kvällen så jag asar med mig tidningskorgen med returpapper och en kass med petflaskor. Tidningarna blåser ur korgen så jag får jaga dem. Fan, reta mig inte.


Men sen börjar allt rulla på så fint. Trevliga kunder som kommer och går. Förmiddagsfika i solen. Vi får en ny medarbetare som tackar ja till vår utannonserade tjänst. Lunch i solen. Eftermiddagen hotar att röra till sig men team Rockstar/Häxa redar upp det hela trots att vi övertar kunder från "grannen" som inte har riktigt flyt på sitt. Rockstars något okonventionella metod att kunna jobba själv och plötsligt sticka ut huvudet i korridoren och kalla högt på mig är effektiv, för jag får gjort en massa annat under tiden. Jag hittar en jätterolig grej, en liten fläkt kan man säga, som inte fläktar ett skit, men däremot vibrerar den obehagligt. Jag provar den genast på Mim som gör ett roterande hopp när jag sätter den i nacken på henne. Skitkul. Måste prova på någon annan. Nästa offer är Smilla och här blir effekten enastående när hon får smaka den på halsen. Hon kastar sig och skriker "vafan gör du, har du en jävla grisadressör?" Jag tycker detta är enormt skitkul, men ser till att komma iväg, för hon tyckte inte riktigt om det där... sen finns det inte fler jag vågar prova på. Och så går jag in till Rockstar och bär mig ordentligt åt en lång stund.


Efter jobbet kör jag och hämtar ett paket och det jag glömt beställa ligger som en premie i det!! Makalöst!


Handlar och kör hem. På köksbordet ligger två Stetsonhattar. Yesyesyes!!! Maken och jag är bjudna på grillfest/cowboyfest om ett par veckor och var katten får man fina hattar ifrån om man inte råkat köpa en själv? Maken hade frågt en kund, och han hade alltså två hattar som vi fick låna.


    

Det måste ju vara de här som ligger bakom en så´n dag. Min skyddsängel ser nog ut ungefär så - lite trött och tufsig och så är det ju änglakatten Disco som hjälper honom lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar