Sidor

söndag, maj 02, 2010

Angrepp

Solen sken. Lite kallt kanske, men det är alldeles utmärkt väder för att träna aningen vinterfeta hästar (!) med lite för mycket päls... Hästarna gick sina sex km hur fint som helst. Vi duschade dem efteråt och försökte få av mer grus och gammal päls.


Murre rullade sig i sågspån och grus för att det kliade i hans vinterpäls och sen ville han in, men eftersom han var mer grågul än svart vid det här laget så blev det hårdhänt borstning av en protesterande/roterande katt.


Och sist skulle häxan i duschen. Där står man fredligt och har det bra. Så vänder jag mig om och ser en spindel stor som en pingisboll komma åkande ner från ventilen. Han stannar och vi tittar på varann. Jag schasar upp honom igen och det är han med på eftersom han aldrig sett något liknande... Han hissar kvickt upp sig och försvinner in i ventilen igen. Usch, jag avskyr spindlar. Tur han inte var större. (När jag tänker efter så var han som en rödmyra ungefär)


               

Fy, man får inte vara i fred någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar