Sidor

tisdag, maj 04, 2010

Fasan - fullt

Undrar hur många som kommer iväg på den där resan till Turkiet på lördag? Följande frågor ställdes vid förmiddagsfikat. OBS att det nu är fem dagar före avresan. "Hur tar vi oss till flygplatsen" Hur dags ska vi vara på flygplatsen" "Var ligger hotellet" (?) "Vilket bolag reser vi med" (titta på biljetten) "Varför måste vi checka in samtidigt" (för att ni är två om biljetten) Och den bästa: "Jag trodde inte att det var så nära men det är ju NU på lördag"


Som vanligt satt jag vid bordsänden med Rockstar till höger om mig. Jag såg hur han tittade sig omkring med ögonbrynen upphissade i hårfästet. Jag frågade om han var ledsen att han inte skulle följa med (han har avstått för han ska till Turkiet själv två veckor senare och vara med  i direktsänd tv där...) Rockstar såg lurig ut och svarade: "Nä." Och så bröt vi ihop i varsin hög. Jaja, de flesta har ju full koll såklart.


Fasan då? Det ska ju vara fasán så klart. Fågeln. Nu går "tockarna" omkring lite överallt och visar hur tjusiga de är. Det gick en  utanför på vägen tidigt i morse och jag mötte ett par till medan jag körde.




De är nästan lite för exotiskt färgade för att vara en svensk fågel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar