Sidor

lördag, maj 29, 2010

Teknikfreak

Smilla byter till sig mina (tradigare) arbetsuppgifter för dagen mot att jag tar itu med en motsträvig kvittoskrivare till en av våra svindyra maskiner. Jag var ansvarig för det där förr - sen skulle jag inte vara det för jag var för noggrann... (nänä, nu ljuger jag inte) och Smilla fick ta över. Nu tippar det visst lite och eftersom jag är en långsint fan så tar jag absolut inte självmant några initiativ till att fixa en irriterande maskindetalj. (Detta är inte vuxet beteende, sa psykologen. Nähä, men det är kanske stolthet din gris) Ja, vad gör man? Man läser i den engelska manualen. Tar reda på vilken av tre skrivare som är de två nya (??!) för när inte någon lyckades få skrivare ett att fungera så tog man för givet att det var fel på den och så beställde man ytterligare en ny och så fanns det vår gamla... är lika med tre. (Jodå, detta är också sant) Häxan fixar lite hit och lite dit och gnuggar fingrarna och trixar lite med eladaptrarna, skrivaren är plötsligt med på att trycka en provremsa och sen kör jag igång ett program och den skriver så fint så. Ha ha - jag kan nästan allting som Lotta på bråkmakaregatan sa! Smilla kramade om mig och några undrade hur jag hade gjort. Guess...


När jag slutat var jag och klippte mig och berättade givetvis om Turkietresan för frissan. Hon skrattade så hon grät åt historien om när Mim fastnade i Adidasbyxorna och vi åkte ut från affären.


Sen råkade jag gå förbi elbutiken och komma ihåg att jag egentligen ville ha en mjölkskummare. Nu fanns det den jag ville ha! 174 spänn och jag köpte den omedelbart! Den är prövad och klar och superbra!!


                        

Hemgjord cappuccino - mmmm!




              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar