Sidor

tisdag, maj 25, 2010

Fredligt?

Där står man fredligt och jobbar när plötsligt marken skakar. (Fredligt förresten, jag var tvungen att trycka till Tålig som försökte lära mig mitt jobb) Eftersom häxor vet alltingså förstod jag att det var en stridsvagn. Jag sket i Tålig och hämtade mobilen.



 Det var inte en stridsvagn utan två... till en början alltså.



Här har vi förtrupperna till MASH (Military Army Surgical Hospital) samt en "valp" (Samt Mims cykel...)





En gubbe dyker upp ur ambulansen. Häxan blir väldigt nervös över att se sin gröna Golf i omedelbar närhet av en stridsvagn förmodligen framförd av 18-årig spoling. Jag hoppade omkring och gol att de skulle massakrera min bil.


På lunchen skulle Mim absolut ut och kolla var kulspruteljudet kom ifrån. Hon ville inte gå för långt så hon "fick en kula i pannan". Tålig undrade ifall någon hade pratat med militärerna så vi var säkra på att de var svenskar (Nä...)


Under eftermiddagen fanns sex stridsvagnar, ambulansen, valpen, massor av gubbar och två militärpoliser på vår parkering.


Men kl 17 tog kriget slut och alla fordonen försvann igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar