Sidor

måndag, mars 07, 2011

Mån-dag

Jag ger mig inte med den där månen, men det tar vi sen.


Det var en trasslig måndag, men ska jag berätta om det så kommer alla att sussa med örat på tangentbordet. Vi tar en liten reflektion i stället: Var på fackmöte på förmiddagen. Vi var väl ca femtio stycken. Minst hälften ser mycket snälla, timida och "grå" ut och då menar jag inte att misskreditera dem utan jag undrar hur de klarar att ta tillvara sina kollegers intressen. Kan de strida med en motsträvig chef? De allra flesta antecknade inte en rad. De kanske kan "allt" redan, men näää, det tror jag inte. Kan det vara så att de är valda på arbetsplatserna för att ingen annan vill och de är "snälla"? Troligt! En kom till mig och erkände att hon tyckte det var obehagligt när det blev tuffa tag. Mhmm, jo det är det, men varför är hon då ombud månne?


Vi skiter i det där. Åter på jobbet var det en satans röra. Mim och Ella och My var i fullt krig. My hade klagat på deras jobb. Mim ville hämnas!! Grr! Smilla var ledsen för sina långa arbetsdagar. Olivia saknade följesdlar till sina varor. Det var väl inget, jag fick inga varor alls... (jagvisstedetjagvisstedet) Kollar ordern. "Sänd"- så kul, men den hade min själ inte anlänt. Sitter i telefonkö närmare 30 minuter, Får prata med en sliten dame där. De var lika "glada" för ordrarna togs in i en enda röra, blandade sig med det gamla systemet och spottade ut alltsammans ungefär en vecka försenat. Grattis!!


På kvällen tog jag nya tag med måne och kamera. Maken undrade om jag kände mig riktigt kry. Jadå, tack. Det är spännande med planeter och så där. Kolla nu en bra bit ner mitt under månen, där satt Jupiter i kväll:


          

Men visst är det vackert!

7 kommentarer:

  1. Fackrepresentanter skall var blodhundar...och kunna morra. verkar vara fel personer på fel plats...
    Fick ta på mig glasögonen..men då..såg jag den..Jupiterpricken. Vacker bild med solnedgången.
    Kramen!!

    SvaraRadera
  2. Kom min kommentar fram i cyberrymden? Det hände en massa konstiga saker när jag skickade iväg den..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inte lättare att svara på kommentarerna kan jag meddela - det segar och hoppar och blir "error"
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, man ska nog vara något hårdhudad. Samt gärna skriva ner vad som sägs...
    Inte lätt att hitta den där Jupiter, men bilden var så bra att jag tog med den.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Götapetter vilken dag du har varit med om, den gick inte av för hackor vill jag lova. Hur många klor växte ut efter detta eller hur många spells delades ut? *asg* Wow, nu fick du allt till en bra bild på månen, snyggt!
    Kraaaaam till DáHexi :)

    SvaraRadera
  6. Tja, det var en av "de där" dagarna igen. Du milde - fullt krig när jag kom in i bilden. Konstigt att jag inte blev inblandad. Mim hade horn i pannan, så illa var det.
    Kramkram

    SvaraRadera