Sidor

fredag, mars 04, 2011

Speciellt

Så har det varit en av de där speciella dagarna igen när man undrar om man är med i en film...

Allt började med att vi inte fått en leverans som skulle ut till kund direkt på morgonen. Gris också!! Och nähä, här handlade det inte om min order, för den ska komma i morgon ?? Jag och kollegan örlade* omkring och letade så där halvdesperat, men vi fattade egentligen att grejerna inte var komna som de skulle. (och här har jag en bra ursäkt till: ingen av oss jobbade i går) Jamen, det var var bara att se dum ut



och förklara för kund att vi hade försenad leverans. Kunden var sammanbitet artig.
Kollegan ringde till leverantören. Hex ringde annan kund och spelade ännu dummare och fick honom att lämna ett par dagar till innan han fick sina grejor, sen bytte vi tider och ja, ni fattar... Efter en timme hade vi koll på detta.

Och givetvis hade vi en av konsulterna där idag också. Det är den där (ganska stilige... hmmm) irländaren som är omgift med en kvinna i USA och arbetar halvårsvis i fattigaste delarna av Afrika. I natt hade han flugit från USA och "var lite trött" Han är rätt speciell den där, mycket bra med kunder, men, men. Dessutom har han lite svårt att hålla tätt om man uttrycker det så... Uttrycker man det på annat sätt så går han helt enkelt omkring och fiser och sen försvinner han från platsen. Jag har väl inte haft det nöjet precis, men han brukar gå ut i receptionen och när han får syn på Mim blir han antagligen nervös för när han går därifrån så påstår hon att man kan skära luften med kniv.... Nu stod jag därute och pratade med Isa och plötsligt kommer Mini flämtande ut från Pelles rum och meddelar något vanvördigt att: "Någon av dem har skitit därinne och sen gick båda två och lämnade mig kvar" Så sött... Vid detta laget var det torsdag eftermiddag och vi var trötta så detta var enormt "roligt" tyckte vi! Usch ja...

Sen var jag och veckohandlade och det gick konstigt nog bra. Att maken på kvällen lyckades välta med den fullastade fodervagnen så 100 liter havre rann ut i höet är väl egentligen bara en lämplig avslutning på en så´n här dag...







Det är ju jag som är skyddsombud!! Jag köper genast in några sådana här så är lidandet över!!




*örla: "springa planlöst omkring"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar