Sidor

söndag, oktober 09, 2011

The Boss

Min "gamle" chef med fru kom och hälsade på oss i eftermiddags. Det fanns en gång för länge sedan när vi jobbade ihop och aldrig bytte ett ord. Vi höll ögonen på varann så vi inte hamnade vid samma bord när vi var ute någonstans. Näää, på den tiden var han inte så trevlig...
Jag bytte jobb -inte på grund av honom dock- och efter många år hamnade vi på en flerdagarskurs tillsammans. Då minsann hade vi kul! Nu hälsar vi på hos varandra ibland.
Vädret var alldeles strålande idag så vi kunde köra med hästarna som planerat. Han fick köra frieserhingstarna och gjorde det faktiskt bra! Han är lugn och försiktig med hästarna och hörde noga på när maken undervisade honom om tömmar och pisk.
Vi kom hem hela och rena!
När vi satt och åt kom lilla Flinga och ville absolut vara med, så hon är sig redan lik igen. De klappade henne och ömkade henne och sa att hon är söt så hon trivdes som bara den.
Imorgon ska jag lämna bilen på service -usch... hinna jobba och sen ska jag medfölja på uppdrag där jag inte riktigt vet vad jag ska göra.
Dessutom jobbar Fleecen. Kan bli en supermåndag!

6 kommentarer:

  1. måndag - me like :)
    kajsa the hex- me like :)
    ha en god ny arbetsvecka bruden!
    kram//

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på en rapport

    SvaraRadera
  3. Underligt det där, hur man kan gilla/ogilla samma människa i olika sammanhang.
    Det visar ju bara att man som du ska ge alla en andra chans!!
    Så skönt att Flinga kommit på benen och tassarna igen, nu går det nog bara framåt och sjukdomstiden blir ett minne blott!
    Klapp o kram!

    SvaraRadera
  4. Flinga mår nog ännu mer bättre när hon får stå i centrum av alla. Hoppas nu det går bra med bilen och att det inte blir mer service än man tänkt sig. ser fram emot supermåndagrapporten!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att Flinga är sitt gamla jag och vad kul för dig att jobba med Fleecen:-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Flinga är fruktansvärt pigg! Hon har "bitit ihjäl" Billy ett par gånger idag! Ögonen lyser på henne! Hex och make är väldigt tacksamma...

    SvaraRadera