Sidor

måndag, oktober 10, 2011

Okej - supermåndag

Lämna bilen på service en måndagsmorgon. Usch. Upp mitt i natten, dvs. 5.30... Jag hade gjort en liten lista på grejor jag ville ha kollade. Enok som har bilfirman satte glasögonen på rätt ställe och läste: "Spoilern. Vad är det med den?" undrade han och glodde på mig. "Den ligger i baksätet" sa jag.
Den där jävla spoilern trillar av ungefär var tionde månad. Den trillar inte av helt och hållet utan släpper alltid vid ena eller andra sidan och så får jag slita av där den sitter fast. Nu ska vi se hur länge det håller den här gången.
Promenad till jobbet. In och sätta sig med arbetsmiljöarbete.
Erik kom förbi och ansåg att "det är en bra idé att gömma sig bakom pärmar, datorn och så ha en penna i handen."  Hex glodde på honom. Jag bestämde i min oerhörda godhet att inte döda honom, visade pärmen "krishantering" samt mappen "Arbetsmiljöverket" och undrade om han ville byta. Något gråaktigt försvann ut genom dörren, så det ville han nog inte. Tror jag...
På eftermiddagen åkte jag och en av mina idoler till grannbyn för att ha fackinformation för nyanställda. Mjaahaaa - det har jag inte gjort innan... Jag lät henne prata och så kom jag med försiktiga kompletteringar ibland. Jag visste inte riktigt hur det gick, men när vi var färdiga sa hon "Detta gjorde vi bra!" Hah!!
Hämtade bilen. Svimmade inte när jag betalade!
Hemma var Flinga så pigg att hon "bet ihjäl" Billy åtminstone två gånger. Hurra för det! Att hon är pigg alltså.
Imorgon tänkte jag besiktiga bilen...
Jag älskar det - kan jag ha fått någon skada...?

8 kommentarer:

  1. Hex du kommer att bli mer livsfarlig än vad du redan är *jippi* :) Dem har verkligen värvat rätt människa när dem snorpade dig :D Hejja Flinga, du regerar!
    Sv; Om den där lilla krabaten bara fattade att han var en hårsmån ifrån döden. Nej då....han sprang mot lastbilen skällandes som en bandhund *galen* Eller så hade den dödslängtan...vem vet..
    KramKramKraaaaaam!

    SvaraRadera
  2. ??Älskar du att besiktiga bilen??? Eller??
    Jag älskar iaf att Flinga bits igen och att du ser till att folk på ditt arbete inte slappnar av totalt ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. haha..känner igen att du skrivit om denna spoiler nån gång tidigare. Du är snart rena fackpampen skall du se..ingen kan slå dig på fingarna där =)
    Och som du sa..HURRA för Flinga som nu är "back again".
    Lycka till med bilen nu ..men fasen också om det inte går bra...
    Kramen!!

    SvaraRadera
  4. Tvekar jag med fackeriet så finns här i alla fall några som tror på mig! Det tackar man för.
    Flinga kan bitas!!
    NÄÄÄ, jag "älskar" så klart arbetsmiljöverket. Det är så kul att se hur skärrade cheferna är :)
    Vi har koll, men de kan gott lida lite...

    SvaraRadera
  5. Svar: Vilken j*a sena? Det gör ont när jag ska greppa saker men inte ett enda märke blev det. Typ blått eller rött så det kan ju inte vara så allvarligt. Men snabb på tangentbordet är jag inte just nu...

    SvaraRadera
  6. Du har ritat klockrent på senan från ringfingret och upp i armen http://www.1177.se/Skane/Tema/Kroppen/Rorelseapparaten/Muskler-och-senor/#section-2
    Det är inte allvarligt alls. Men otrevligt...

    SvaraRadera
  7. Suck... vad skönt. Å tänk att jag som är outbildad inom sjukvård ritade så rätt :))

    SvaraRadera