Sidor

tisdag, juni 23, 2009

Aldrig mera glad?

Idag har jag haft det tvivelaktiga nöjet eländet av att se en hantverkare med lindrigt sagt tummen mitt i näven (eller snarare fastklämd i röven) Tänk så kul det är att se tex en duktig snickare fixa något, vadsomhelst. Allt bara flyter på, han använder rätt verktyg och resultatet står där och glimmar efter en stund! Så jobbade inte han jag såg. Allt klöddade* Verktygen var inte de rätta. Vid provning passade inte delarna. Då filade han lite inuti två hylsor av tre. Passade det bättre? Icke i helsike. Skit i det. Skruva fast bara. Kommer att lossna av spänningar -det är säkert till 110%. Han blev inte ledsen alls! Provade istället att fixera skruvar i något gipsliknande material och sedan sätta en sorts täckning på med någon klistergoja. Det liknade



Jag blir så TRÖTT. Obs att det inte är jag som ska använda något som det här esset har gjort. Men fölk nöjer sig ju. Därför kan så´na här jävla klåpare fortsätta härja och dessutom tjäna pengar på det. En fet spark och ut, tycker jag. Jag tror förresten fanskapet är blind också...


*trasslade


Kan jag då aldrig mer bli glad? Jodå, när jag kom hem och fick se vovven!!







Titta hon skrattar!!



Min tervueren, Flinga 5 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar