Sidor

måndag, juni 22, 2009

Utstrålningen strålar ut

Tekniker A kommer till mitt jobb. Han ställer sig -utan att hälsa förstås - vid disken och säger på uppiffad skånska. "Finns det någon frrrån prr härrr" Jag sög in luft för att svara något halvsnutigt, för jag hatar fanskapet.(Han ringde hem till sin fru på mobilen en gång och berättade att jag var stygg mot honom, mitt under betald arbetstid!! Han fick stöveln från sitt gamla jobb för han snackade mer i telefon än han servade maskinerna...) Jag hann inte säga något, för Mini kom förbi och sa snorkigt: "du kan gå ner i korridoren och se om du hittar nå´n" Jag stirrade på henne, för hon är en verkligt gullig och hjälpsam tjej som kvittrar omkring och alltid är glad. "Känner du honom?" frågade jag. "Nej, men jag tyckte inte om honom" sa Mini. (!!) Sen sket vi i honom. Han fick stå där och trassla med sitt. Han ringer efter hjälp hela tiden fast han haft liknande jobb i nästan trettio år. Man dör...


Tekniker B kommer till mitt jobb. Aldrig sett honom förut. Han ser ärligt talat lite speciell ut. Hår och skägg i mängd. Han öppnar den krassliga maskinen och börjar riva ut inälvorna. Jag kommer förbi och ska göra mig lustig, så jag undrar om han behöver göra hjärtbyte på den. Han svarar nå´t kul och sen är vi kompisar! Jag kan tala om att inom 10 minuter hade han minst tre kompisar till -alla damer. Han fick kaffe och mackor och vi stod runt honom och snackade en massa när han jobbade. Duktig och snabb -fixade "hjärtbytet". Tack så mycket och hej då!


Vad är det som gör att man hatar en och genast tycker om en annan? Instinkt? Utseendet är det i alla fall inte (längre)





Vad skulle hända om den här kom till jobbet? Va? Som flugpapper? Bara att erkänna att Johnny Depp ÄR något extra. Han är 29 dagar äldre än jag. Gissa vad maken kallar honom? Johnny Knäpp...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar