Sidor

lördag, juni 27, 2009

Inte rolig alls

Kund på jobbet. Han är känd -eller snarare ökänd- för att vara dölöjlig. Det allra värsta är att han tror ju givetvis att han är fantastiskt jättefestlig. Och varje gång han dyker upp är det samma trams. Kulig är 70 år. Då borde han vara en stilig herre med vett att uppföra sig. Ack, nej. Jag fick den äran att tampas med honom igår. Först härmade han min skånska. Jag är jätteinfödd med skånska anfäder sedan vikingatiden (tror jag) Vill man reta en skåning så aldrig förlåtelse finnes, så härma dialekten. Sen fick han syn på min kollega och skulle ta i hand, men han körde sitt vanliga "skämt" att ta bredvid och säga "oj, jag bommade" "Jaha, du skämtar" sa kollegan, "gjorde han så med dig också?" frågade hon mig. Nu är det så att Kulig aktar sig för att skaka hand med häxan. Beroende på följande: När aset väl hälsar så klämmer han så hårt om handen att de som är lite spröda faktiskt får ont. Han vill väl visa makt, kanske. Men häxan kan bota sådana herrar! Jag är för att vara kvinna kolossalt stark i händerna och när någon hälsar hårdhänt så får de känna samma medicin med en gång. Det botar!  70 år som sagt -och hästsvans, en liten tunn. Hopfäst med ett grönt köksgummiband... Samt flint. Långt hår på karlar kan vara hur snyggt som helst. Men tyvärr inte på Kulig. Nåja, nu bar han sig hyfsat åt en stund, men när han skulle gå och fick reda på priset för varan så körde han samma grej som alltid annars: "Om jag gör så här då?" sa han och tog av sig glasögonen och stirrade på kollegan och så blinkblinkblinkblink med sina vattniga små ögon. (Han flirtar) Han såg ut som om han fått ett skott i ögat alternativt ett svårt anfall av någon krampsjukdom. "Va´ betyder det?" sa kollegan som valde att spela dum. Då kom Kulig av sig lite och lämnade oss för den här gången.




Så här ser Kulig ut!


Såklart inte.


Det är William Shockley som var med i serien dr Quinn på 90-talet.


Har hår som räcker till svans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar