Sidor

torsdag, juni 18, 2009

Kattskrälle

Ledig från jobbet! Underbart! Ska sova länge på morgonen.


Första akten: Klockan 04.10 sticks något mjukt med nålar i mitt ansikte. Vaknar förstås och tittar in i katten Murres ögon i verklig närbild. "Mju" säger han och det betyder "är du vaken?" Ja, nu är jag, av någon konstig anledning. Murre stryker sitt huvud i mitt ansikte flera gånger och tycker att jag ska stiga upp och släppa ut honom. Okej då. Upp, slå av larmet, nerför trappan, ut med katten. Upp för trappan, lägger mig igen, gläds åt att det är ledig dag, somnar.


Andra akten: Klockan 07.50 sticks något mjukt med nålar i mitt ansikte. Vaknar. "Mju"  Jaha, maken har släppt in Murre och han går förstås raka vägen upp och väcker mig igen. "jag är hungrig", säger han och det är skitsnack för han har alltid en skål med torrfoder framme. Struntar i honom. Somnar.


Tredje akten: Klockan 8.20 sticks osv "Mju", men nu betyder det: "Stiger du inte upp genast och ger mig mat så dör du" Jag stiger upp. Kajsa älskar sin katt. Katten får burkmat. Katten blir glad.





Här är tyrannen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar