Sidor

söndag, juni 14, 2009

Att blogga är ute!

Jaha, då börjar jag blogga. Det är ute... Kändisarna lägger ner sina bloggar har jag läst. Det passar  mig bra för jag har alltid varit lite efter...


Jag är så vanlig så det är skandal. Jag bor i ett vanligt hus, är gift med en vanlig man och har ett vanligt jobb. Jag har tre vanliga katter och en vanlig hund och en vanlig häst. Maken har tre vanliga hästar och tre ovanliga... Hans jobb är ganska ovanligt.


Men häxa då? Jag som är så vanlig. Det är där det blir svårt. Jag måste se väldigt snäll ut för det händer att folk gör misstaget att försöka trycka till mig eller ge gliringar och tro att jag ska skratta bort det. Det har jag blivit för gammal för. Jävlar i havet! Maken brukar göra en djup inandning och vända sig bort när någon stackare råkar ut för mig.


Till exempel så här: För sex år sen fick vi en ny granne. Han kom hit en vinterdag med sin söta polska fru. Vi var i stallet, så de steg in där. Grannen tittade överlägset på mig och sa till maken som han faktiskt kände sedan förut: "Jaså, du har också bytt upp dig". Den grisen menade att både han och maken fått ny fru sedan sist! Man dör alltså. Är det konstigt att man är häxa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar