Sidor

fredag, december 31, 2010

Bokslut...

Sista dagen... före den första dagen alltså. Vad hände egentligen 2010?


I januari öppnade simhallen i byn. Den var väldigt fint byggd och vattnet i bassängerna är varmare än på de flesta ställen. Hex skaffar årskort för hon har väntat i hela livet på att få ett inomhusbad på nära håll!


18:e februari lämnade Calippo oss. Han hade varit bröllopshäst i elva säsonger utan en enda frånvaro. Han var en "glad skit" och det blev väldigt tomt efter honom.



I mars provade jag det tvivelaktiga "nöjet" cupping som slätar ut allt överflödigt skinn och gör svinont. Man har ju bekanta som rekommenderar allt möjligt kul så jag var tvungen att prova - AAAJJ!


8/5 åkte vi till Turkiet en vecka. Det blev en väldigt lyckad resa!!


Linnfashion var här en dag i slutet av maj och fotograferade frieserhingstarna tillsammans med modell och kläder.


I juni var vi på 2x50 års fest med cowboytema Maken och jag fick pris för bäst klädda. Jag satt 28 sekunder på elektriska tjuren - bättre än de flesta. "Prästen" satt t.ex inte tre fulla sekunder och vi skrattade så vi grät.


Så fick jag ett infall om att ta en semesterkatt från katthjälpen Vi fick hit Bagheera och rätt så snart bestämde vi oss för att han fick stanna.


8/7 gjorde jag en ny tatuering hos Stina Eftersom jag tydligen hade fått förbättringar på hjärnan så gjorde jag nagelbyggnad också.


I juli är det marknadssäsong i Skåne. Jag åker runt och tittar på folk och allt krafs de säljer. Men skinnjackan  jag hittade var minsann inte krafs...


29/7 åkte jag till Stockholm och träffade Nina. Tänk att man kan ha så trevligt med någon man lärt känna via bloggen!!


Sommaren fortsatte med +30º värme i veckovis. Det var så varmt att man inte kunde göra något som helst vettigt. Fast att sitta i solstolen i skuggan under kastanjerna  är rätt så vettigt...


14/8 körde vi bröllop med friesarna för första gången. De var lite bökiga, men när de kom i selen skötte de sig perfekt. De gjorde succé och så många har aldrig varit framme och velat klappa hästarna och fråga om dem.


Höstterminen börjar och jag som enligt psykolog är "socialt inkompetent" (minsann) blev fackombud och skyddsombud på jobbet. Är det fel på psykologsatanen eller fel på mig, månntro?  Hursomhelst fick jag åka på en del utbildningar och det var väldigt givande!


23/11 föll snön. Sen försvann den inte utan blev kvar december ut. Kallt som bara den blev det också. Nu var det inte så lätt att minnas de där +30º från i somras...


I december fick min lilla skrivassistent Hilma åka till himlen... Det var sorgligt så klart.



Och så är det nyårsafton igen. Det var ett bra år det här. Kan man hoppas på ett lika bra 2011?


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar