Sidor

torsdag, december 30, 2010

Vem?

Körde till byn i eftermiddags och handlade mat och gjorde andra småärenden. Det var med livet som insats kan jag säga. Folk var ju alldeles sjövilda. Inget blir enklare av att snön ligger på gatorna så det går inte att parkera vid sidorna likadant som vanligt. Modd på trottoarerna så man kan knappt stå på benen. Man går ju som om man hade brutit ryggen - snart gör man väl det förresten.


Hemma igen var det redan dags för stallet, men kattrackorna skulle ju absolut ha mjukmat först. Sen ville Murre ut och när han upptäckte att det var 13 grader kallt så ville han in i stallet direkt. Sen beställde han torrfoder, för det fungerar precis som varm korv - oätligt inne, smakar toppen ute. När vi var klara med allt och andra paret hästar kom in så dök Murre upp med en fet mus i munnen. Han satte sig under diskbänken och åt upp den...


Vi går in, Murre något ovilligt för han hade eventuellt korn på ett nytt byte. Jag hinner hänga av mig jackan så gör Murre "sulan" för nu är det ut som gäller igen - kvickt. Därute kräks han i snön.... jättekonstigt va efter allt han satt i sig. När han kommer in så gal han efter ny mjukmat.


Gamla avsnitt av "Morden i Midsomer" kan man ju alltid se på tv. Och så lyckades jag somna 10 minuter före slutet. Men man blir ju knäckt alltså. VEM knipsade Daniel undrar jag?


  

Inte har den varken med Midsomer eller Murre att göra, men det är ju en katt i snö i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar