Sidor

torsdag, december 02, 2010

Så fantastiskt spännande...

...var det att ut och köra kl 7 i morse i mörker och snörök. Fy hundan, det var obehagligt. Jag skulle nog egentligen stannat hemma, men visst det gick ju. Fyra bilar såg jag som hade kasat ut i diket - uppmuntrande. På ett par ställen snöade det så jag visste faktiskt inte riktigt var vägen var.


Det kom ju inte rysligt mycket folk till oss idag, men de som tog sig dit var något att bita i - verkligen alltså. Kollegan var tidvis lite fladdrig och stannade kvar i evighet hos de som bad henne om hjälp. Hex tog sin herdekrok vid tre tillfällen och fångade in henne. SCHWOPP så var hon tillbaka på sitt rum.


Dags för hemfärd i dagsljus, för nu vågade jag inte göra om mörkerkörningen. Maken hade skottat famför garagen och det behövdes, för nu har vi 25 cm snö där det inte är drivor...






Det är en sådan här jag har, samt en liten spärr i själva öglan som låser om halsen... Jooodå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar