Sidor

måndag, december 06, 2010

Känsliga läsare varnas...

Måndagen började tämligen normalt. Vi åkte till kollegerna på annan ort och diskuterade världsproblemen och åt jättegod lunch - med blåbärspaj och vaniljsås till efterrätt!!


Kl. 15.15 började den egendomligaste eftermiddagen i hela mitt arbetsliv... Rumskollegan blev inhämtad till Myran för att hjälpa henne med något. När jag suttit där ensam en god stund reste jag mig och undersökte var hon blev av. Inget att oroa sig för - hon hade bara spytt på golvet på toaletten stängt dörren och lämnat det hela så. "Det får städerskan ta" Men det var väl hyggligt. De flesta flög upp längs väggarna och tog plastpåsar på huvudet när hon passerade genom korridoren och kom in på vårt rum och fortsatte prata med sin kund Hex längtade efter en rejäl whisky och vitpepparkorn. Olivia sa till kollegan på skarpen att nu fick hon gå hem. Nädå, hon fortsatte jobba. Dessutom gick hon ut i receptionen och stod där och andades på en karlstackare så han är ju 100% säkert smittad han också. Tiden gick. Kollegan gick in och spydde en andra gång - på samma ställe, dock inte nödvändigtvis golvet. Hex stack ut ett öga i korridoren, min namne sågs syna korridorgolvet i motljus, tog en "lase"*, torkade lite på golvet, öppnade kvickt toadörren och kastade in lasen. Lina gick omkring och himlade med ögonen, Tålig satt långt uppe i ett hörn på sitt rum och såg ängslig ut. Min kollega tog nu kurs ut mot receptionen igen. Hon ställde sig framför Mims lucka. Mim öppnade tre cm. Kollegan meddelade att hon inte tänker komma i morgon. (Men det var väl utmärkt!) Mim stänger luckan. Kollegan vänder och står framför Mims lucka igen. Mim öppnar EN cm. och backar. Kollegan meddelar att hon kommer nog på torsdag.... Mim vill inte jobba hos oss mer. Kollegan går in till Myran och demonstrerar hur hon kom på att hon var dålig "...jag bara kände att... och ...öääärrk... så spydde jag på golvet för..." osv. Myran bleknade och vill inte jobba hos oss mer.


Sist av alla går kollegan hem. Sist av alla... Då har hon hunnit torka golv på toan också. Samt handgripligen och personligen visa städerskan vad som hänt.


Hex dricker sprit på måndagskvällen och hoppas att det kan hjälpa. 


Ingen som tror mig? Nähä - titta här då: Handtextad av min rumskollega:



Om någon annan varit med om nå´t liknande så säg till... Överlever jag detta utan att bli sjuk så ska jag köpa mig nå´t fint!


*lase = "något solkig trasa" i det här fallet faktiskt en pappershandduk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar