Sidor

onsdag, juni 09, 2010

Medlidsamme Murre

Häxan ligger på golvet och gör de där övningarna som sjukgymnasten har sagt ska stärka ryggen. Fan tro´t. Jag får ännu ondare tycker jag. Murre kommer och tar sig en titt på det hela. "Mju-u?" säger han med ett tydligt frågetecken efter. Han går riktigt nära och tittar noga på mig så jag inte är sjuk. Sen sätter han igång med att muntra upp mig så jag ska stiga upp från golvet. Detta genom att stryka sig mot mitt ansikte. Han FÄLLER så jag blir full av katthår runt munnen och får ett par i ögonen. Jag fortsätter med mina övningar och Murre förstår att jag inte vill resa mig, så han lägger sig så nära mitt huvud det går. Jättegulligt, nu får jag inte luft heller. Jag andas så gott det går i den mjuka och varma katten. Han spinner högt. När jag till slut är klar och reser mig och lägger mig i sängen så hoppar lille Murre upp och sträcker ut sig nära mig. Han tippar över på sidan, drar en djup suck och somnar.



Sprider glädje och tar hand om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar