Sidor

fredag, juni 25, 2010

P-piller?

Var på apoteket i förmiddags. I luckan bredvid kom det fram en karl som jag egentligen inte hade ett dugg med att göra, men så sa han: "jag skulle höra om p-piller..." (Jag kan inte hjälpa att jag spetsade öronen, fast så fortsatte han:) ..."för katt" (Gud så rart) "Eller det är veterinären som skriver ut det?" Ja, det är det, sa "apotekaren" -det var ju synd, har du suttit här i onödan nu och väntat och så fär du bara det beskedet. "Nä, det gör ingenting, jag ska ha avmaskningsmedel till katt också" (Häxan lyssnar och tycker han är ännu rarare) Vad ska du ha för sort? "Det vet jag inte, vad finns det?" (Kära hjärtanes...) Om det går att ge tabletter så har vi dessa och så finns det pasta. Eller så finns det dessa som smakar lite lever. "Då tar jag dem som smakar lever"


Men en del är ju för söta. Han kunde inte mycket om katter, men den/hon skulle tydligen skötas väl. Hoppas misse tar sina p-piller fast de inte smakar lever...


   

....annars resulterar det snart i en drös sådana här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar