Sidor

lördag, juni 05, 2010

Murre show

Fint sommarväder igår. Varmt och sol och klarblå himmel - och jobb... När jag äntligen kom hem så hade maken och en granne kört med hästarna så jag kom lagom till den bästa delen: kaffe i trädgården. Där satt vi så bra, men till slut fick vi ju ta itu med kvällsmaten till hästarna och annat. Jag bar in muggar och dynor och under tiden smög Murre runt huset och "jagade". Rätt som det var dunkade det till och så hade han fångat en liten musunge. Den dog direkt, fast han försökte förhoppningsfullt få den att springa lite. Plötsligt kom Flinga och tog den och det var tydligen ok med Murre. Vem som åt upp den vet jag inte, men jag misstänker att det var vovven.... örk. Sen höll de på till sent på kvällen och hur många "stekar" som de fick i sig kan man ju undra...



NU kan jag ladda upp en bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar